Programunk
Az óvodai nevelés célja, hogy az óvodás gyermek sokoldalú, harmonikus fejlődését, a gyermeki személyiség kibontakozását elősegítse, az életkori és egyéni sajátosságok és az eltérő fejlődési ütem figyelembe vételével (ideértve a sajátos nevelési igényű gyermekek ellátását is, amennyiben közösségben nevelhető).
Általános alapelvek:
A gyermekei személyiséget tisztelet, elfogadás, szeretet és megbecsülés övezi A nevelés lehetővé teszi és segíti a gyermek személyiségfejlődését, a gyermek egyéni képességeinek kibontakoztatását. Nevelőmunkánk feladatai:
Alapvetően a gyermek testi-lelki szükségleteinek
kielégítése. Ezen belül: az egészséges életmód alakítása, az érzelmi
nevelés és a szocializáció biztosítása, az értelmi fejlesztés, nevelés
megvalósítása.
Elősegítjük, hogy gyermekeink:
Egészségesek, edzettek, alkalmazkodóképesek legyenek, mozgásuk összerendezetté váljon, ismerjék fel alapvető testi szükségleteiket, járuljanak hozzá annak kielégítéséhez sajátítsák el a megfelelő egészségügyi szokásokat, szívesen tartózkodjanak, tevékenykedjenek a szabadban.
Biztosítjuk, hogy az óvodába lépés első pillanatától a gyermeket kedvező érzelmi hatások érjék, hogy az emberi kapcsolatokat pozitív érzelmi töltés jellemezze, hogy a gyermek kielégíthesse társas szükségleteit, a közös élményekre épülő közös tevékenységeket, a nehezen szocializálható, lassabban fejlődő gyermekek felzárkóztatását.
Segítjük a szociális érzékenységük fejlődését és az "én-tudatuk" alakulását, a különböző erkölcsi tulajdonságaik (együttérzés, segítőkészség, önzetlenség, egymás iránti figyelem), akarati tulajdonságaik (önállóság, önfegyelem, kitartás, feladattudat, szabálytudat) fejlődését, hogy tudjon rácsodálkozni a természetben és az emberi környezetben megmutatkozó jóra és szépre, tisztelje és becsülje azt. A gyermeki magatartás alakulása szempontjából viselkedésünk modell-értékű.
Feladataink:
A gyermek érdeklődésére, kíváncsiságára, mint életkori sajátosságra építve változatos tevékenységeket biztosítani, mely során tapasztalatokat szerezhet természeti és társadalmi környezetéről. Az anyanyelv és a kommunikáció különböző formáinak alakítása nevelő tevékenységünk során hangsúlyozottan, a spontán szerzett gyermeki tapasztalatok, ismeretek rendszerezése, bővítése, valamint az értelmi képességek (érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem, képzelet, gondolkodás) és a kreativitás fejlesztése.